Силвия Методиева Тоцова е родена на 4 април 1947 г. в София, но по майчина линия коренът ѝ е от с. Ново село, а дядо ѝ по майчина линия като емигрант е танцувал степ с Фред Астер, което вероятно е в основата на заниманията ѝ с балет в детско-юношеските години и общуването ѝ със сцената. Средното си образование завършва в Обединения медицински техникум „Йорданка Филаретова“ – София и от 1968 г. до 1972 г. работи като медицинска лаборантка в Окръжна болница – Михайловград, където се включва в местната самодейна оперетна трупа. През 1972 г. по настояване на брат си актьора Николай Антонов кандидатства и е назначена за актриса във Видинския драматичен театър „Владимир Трандафилов“, на чиято сцена играе до 1989 г., когато се премества в Драматичен театър „Драгомир Асенов“ – Монтана, където се пенсионира през 2004 г.

Придобива актьорска правоспособност по чл. 9 с ролята си в спектакъла „Страстната седмица“ от Павел Войников.

Силвия Тоцова изгражда на сцената на Видинския театър  знакови театрални образи – първата е на Лиза Бричкина в „А утрините тук са тихи“ /1972/ от Борис Василиев, следват Секретарката в „Тази малка земя“ от Георги Джагаров, Кметицата в „Албена“ от Йордан Йовков, Данчето в „Произшествие“ от Панчо Панчев, котаракът Минашу в „Котаракът с чизми“ по Шарл Перо,   Мирандолина в „Мирандолина“ от Карло Голдони, Абби в „Любов под брястовете“ от Юджин О Нийл, майката във „Вдовици“ от Акош Кертес, Петра в „Големият род“ от Мартин Минков, Антония в „Няма да платим! Няма да платим!“ от Дарио Фо, Секула в „Животът – това са две жени“ от Стефан Цанев, Аделаида в „Пристигам довечера“ от Тудор Мушатеску,  Джени във „Всичко в градината“ от Едуард Олби и много други.